מהם כללי כתיבה אקדמית apa?

תוכן עניינים

בעולם האקדמיה יש תמיד הסתמכות על ידע קודם. סטודנטים וחוקרים בכירים כאחד נדרשים לעגן את הטענות המחקריות שלהם בידע תאורטי קיים ולהפריכו או לאשש אותו באופן מנומק שמגובה בממצאים. כדי להבטיח אי פגיעה בזכויות יוצרים ישנם כללים ברורים לטובת כתיבה אקדמית אחידה ותקינה, כללים אלו מכונים מכונים כללי ציטוט APA.

אלו כללי ציטוט מחייבים שנהוגים בכל החוגים ומייצרים בכל כללים דומים וסטנדרטיזציה. כאמור כתיבה אקדמית חפה מנימה אישית והיא חייבת לגבות את עצמה בידע הקיים. כאשר אנחנו קוראים מאמר מחקרי כללי ציטוט APA יעזרו לנו לאתר מתוכו חומרים. בדרך זו נשמרת שרשרת הידע האקדמי וכל מאמר פותח פתח לקריאה נוספת.

כללי כתיבה אקדמית apa

מה הכללים אומרים?

כללי ציטוט APA מבהירים לקורא האם מדובר בספר, כתב עת, אתר אינטרנט, ספר ערוך או מקראה. בדרך זו הוא יכול בקלות לאתר חומרים שנמצאים ברשימה הביבליוגרפית של מאמר כזה או אחר. נניח למשל שאנחנו כותבים עבודה אקדמית בנושא אלימות בבית הספר. במהלך הקריאה של חומר אקדמי נתקלנו בציטוט של מאמר חשוב לעבודה שלנו. מה שנוכל לעזות בזכות כללי ציטוט APA הוא לגשת לרשימת המקורות בסוף המאמר ובתוכה למצוא את השם של המאמר שאנחנו מעוניינים להעמיק בו.

מתי ישמשו אותנו כללי ה- APA?

כללי ציטוט מתייחסים לא רק לרישום הפריטים ברשימת המקורות אלא גם לאופן שבו מצטטים מתוך מאמר או מתוך ממצאים בגוף המחקר. כך למשל ציטוטים ארוכים מעל 40 מלים יופיעו בנפרד מהטקסט וללא מירכאות לעומת ציטוט קצר שיופיע בתוך הטקסט עם מירכאות. בהקשר זה בגוף הטקסט יש להזכיר גם כן את המקור המצוטט וכללי ה APA מסבירים כיצד בדיוק לעשות זאת. המטרה היא להבין מי אמר מה ואילו טענות עלו על ידי אילו חוקרים. 

ככלל כתיבת עבודה אקדמית דורשת חשיבה עצמאית וניסוח במלים של החוקר אולם לעתים עולה הצורך לצטט אמירה מסוימת או היגד בעל חשיבות. במקרים כאלו גם כן מגדירים כללי הציטוט כיצד לעשות זאת והם מנחים להפנות לעמוד המסוים שבו נאמרו הדברים במאמר או בספר.

כללי כתיבה עבודה אקדמית

למה משתמשים דווקא בכללים הללו?

סטנדרטיזציה היא נשמת אפה של האקדמיה והיא מאפשרת לייצר שפה משותפת לכל הסטודנטים בכל רחבי העולם באמצעות כתיבה אקדמית אוניברסלית ואחידה. סטודנט שקורא עבודה שנכתבה במדינה זרה יודע לפי כללי הציטוט להבין את רשימת המקורות ולעשות בה שימוש בעת הצורך. זו בדיוק הסיבה אגב שגם כללי כתיבת עבודה אקדמית הם אחידים ומבקשים ליצור שפה דומה שתהיה מקובלת בכל עולם האקדמיה.

היכן נהוג להשתמש בשיטה זו?

כתיבה אקדמית הנשענת על כללי ציטוט APA נהוגים בעיקר במדעי החברה אולם יותר ויותר חוגי לימוד מאמצים אותם מתוך ההבנה שאלו כללים טובים וברורים. ככלל בכל חוג לימוד נהוגים כללי ציטוט מעט שונים עם הבדלים קלים ביותר אולם העיקרון זהה. שימוש בכללים מבטיח סטנדרטיזציה של המחקר וחיבור לגוף הידע הקיים.

קראתם את הכל ועדיין לא כל כך ברור איך לכתוב? מוזמנים ליצור קשר ולהשאיר הודעה.

חייגו עכשיו 077-4077496 או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

קטגוריות שירותים

כתיבת עבודות במדעי המדינה – איך להתמודד עם מחסום כתיבה?
acmsnat

כללי כתיבה אקדמית

כתיבת עבודה אקדמית נסמכת על כללי כתיבה אקדמית ברורים וסדורים שלוקחים בחשבון כל מני גורמים ומשתנים והמטרה היא לייצר סטנדרטיזציה שתקל על מי שקורא חומר אקדמי. מה זה כתיבה אקדמית?

קרא עוד »

הכל על עבודות סמינריון

סמינריון הוא עבודה גדולה שעוסקת בסוגיה מחקרית מסוימת. עבודות סמינריון כוללות בין עשרים לשלושים עמודים והן מהוות במקרים רבים מעין סיכום של תחום מסוים. עבודה סמינריונית יכולה להיות עבודה מחקרית

קרא עוד »

טיפים לסיוע בעבודות אקדמיות

תחילת העבודה ותהליך ההירתמות לכתיבת העבודה יכולה להיות מורכבת ולא פשוטה. ברוב המקרים קיימת אי ודאות לגבי ה’איך להתחיל?’ מה השלבים? כמה זמן לחלק לכל שלב? לכן אנחנו כאן באקדמיה

קרא עוד »

מי מפחד מהעבודה הסמינריונית?

הלימודים מתישים אתכם? כורעים תחת נטל העבודות? העבודה במלצרות משאירה לכם מעט מאד זמן ללימוד וחקר? יש פתרון לכך. במציאות האקדמית בישראל, כמו במדינות רבות בעולם המערבי שבה הדרישות האקדמיות

קרא עוד »

באקדמיה מאסטר נשמח לתת ייעוץ ללא כל התחייבות

חייגו עכשיו 077-4077496
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

שתף :

למה דווקא אנחנו

לא מתפשרים על ההצלחה שלך

אנחנו מבינים כמה חשוב לך להצליח בלימודים. הכותבים המומחים שלנו יודעים להעניק לך את הסיוע והליווי שיעזרו לך להגיש את עבודת הסמינריון שלך ברמה הגבוהה ביותר.

אקדמית זאת השפה שלנו

אנחנו יודעים שיש לך את הידע והרצון להצליח. הכותבים המנוסים שלנו יעזרו לך לערוך את הדברים ולעמוד בהצלחה בכל הדרישות של כתיבה אקדמית נכונה ומדויקת.

חוסכים לך זמן

אנחנו מכירים את הקשיים והאילוצים של חוסר זמן פנוי כדי להתמסר לגמרי ללימודים. הכותבים המקצועיים שלנו יסייעו לך וילוו אותך לאורך כל השלבים בעבודה האקדמית, כדי להבטיח שהעבודה שלך תושלם בהצלחה ותוגש בזמן.

ההצלחה כולה שלך

אנחנו דואגים להצלחה שלך. כל עבודה אצלנו מקורית ב-100% ונכתבת בעזרת המומחים שלנו במיוחד בשבילך בשיתוף פעולה מלא: ממך נדרש להעביר לנו חומרים, להיפגש עם המרצים, לעבור על הדברים, לתת לנו את ההערות, הנתונים והרעיונות.

יש לך 100% ביטחון

אנחנו מחוייבים לביטחון שלך. הכותבים האקדמיים שלנו ילוו וינחו אותך כדי להבטיח שגם אם ישאלו אותך שאלות על העבודה המקורית שלך - יהיו לך תמיד התשובות הטובות ביותר.

תוצאות מוכחות

אנחנו מתגאים בכך ש80 אחוז מהלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים, זהו הסימן הבולט ביותר להצלחת השירות והסיוע שאנחנו מעניקים. אנחנו נעשה את מיטב המאמצים שגם אתם תהיו הלקוחות החוזרים והממליצים שלנו!

לקבלת ייעוץ מקצועי
לקבלת ייעוץ ללא עלות
© כל הזכויות שמורות אקדמיה מאסטר
Scroll to Top
גלילה למעלה

התחייבות שלנו: הסמינריון שלך יהיה ברמה הגבוהה ביותר

97% מעבודות הסמינריון שנכתבות בסיוע ובליווי שלנו מקבלות ציון מעולה

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם

גם לך מגיע להצליח!

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם