פרק הדיון בעבודת הסמינריון

תוכן עניינים

סטודנטים רבים קובלים על העובדה שהם אינם מוסיפים ידע אישי משלהם אלא בעיקר מסתמכים בעבודות האקדמיות על ידע קיים. פרק הדיון בעבודה הסמינריונית הוא למעשה ההזדמנות של הסטודנט להביא תובנה אישית ומנומקת שמעוגנת בספרות המחקרית ובממצאי המחקר שערך.

פרק הדיון כשמו כן הוא, מציג שיח בין הספרות המחקרית שהוצגה בתחילת העבודה ובין ממצאי המחקר. המשמעות היא שפרק זה מסביר את הממצאים שהושגו בעבודה ומחבר אותם אל סקירת הספרות. הדיון אמור להסביר האם הממצאים תומכים בממצאי מחקרים קודמים? או שמא סותרים אותם? תומכים בהם באופן חלקי וכדומה.

דיון לדוגמא סמינריון

מה צריך להכיל פרק הדיון?

פרק דיון לדוגמא מתחיל בהצגה של שאלת מחקר ומטרת המחקר בקצרה. לאחר מכן מובאים עיקרי הממצאים בתמציתיות ללא ציטוטים ומולם מוצגת הטענה המחקרית של הספרות הקיימת. בהמשך, לגבי כל ממצא מובא הסבר- מדוע הממצאים במחקר זה סותרים את הידע הקיים? מדוע הם סותרים את ההשערות? אם הם סותרים את ההשערות או הידע הקיים באופן חלקי מה הסיבה לכך ועוד.

יכול להיות שיעניין אתכם? סמינריון בחינוך
_
_____________

באיזה חלק של העבודה הוא אמור להופיע?

הפרק מחולק לפסקות שבו בכל פסקה מובא ממצא, ספרות והסבר. לאחר הצגת הממצאים העיקריים ניתן להציג ממצאים שוליים אך בעלי עניין מסוים. דיון לדוגמא סמינריון על הבדלים מגדריים יכול להציג ממצא על שבו נמצא הבדל בין גברים ונשים במרבית ההיבטים אולם בהיבט אחד לא נמצא הבדל. זהו ממצא קטן אך ייתכן שהוא בעל חשיבות רבה לסוגיה באופן כולל וההסבר עבורו עשוי לפתוח פתח למחקר נוסף. זה המקום להסביר זאת. אם הוצגה יותר משאלת מחקר יש לחלק את הפרק לשאלות ולגבי כל שאלה להציג את הממצאים כפי שהוסבר.

דוגמא לפרק דיון בסמינריון איכותני

פרק הדיון במחקר איכותני שונה מפרק הדיון במחקר כמותני?

לעתים נהוג במחקרים איכותניים להציג את הממצאים בחלוקה לתמות או קטגוריות על, ורק לאחר מכן להתייחס ישירות אל שאלת המחקר. דוגמא לפרק דיון בסמינריון איכותני יכולה להיות מחקר בתחום החינוך זוהו תמות על שנוגעות לעמדת המורה מנקודת מבט מקצועית. במקרה זה יוצגו הממצאים לפי התמה שזוהתה עם הסבר מסקירת הספרות ולאחר מכן תובא התמה הבאה. הכלל החשוב ביותר בפרק הדיון הוא תמיד לחזור לשאלת המחקר, להציג את הממצאים ולהסביר כיצד הם עונים על השאלה.

בסיום הפרק מובא סיכום עם הממצאים בכללותם וגם מוצגות מסקנות המחקר, המלצות יישומיות לעתיד ומגבלות המחקר עם המלצה למחקרים עתידיים שעולים מתוך המחקר הנוכחי.

מהו אורך הפרק?

פרק הדיון נע בין ארבעה לשישה עמודים. זה תלוי במספר השערות המחקר ובמספר השאלות שהוצגו בראשיתו. ככלל נהוג להציג בדיון את הממצאים בצורה קצרה וממוקדת מבלי לחזור על סקירת ספרות אלא רק על אזכורים חשובים שמתכתבים עם ממצאי המחקר. על פי רוב פרק הדיון מכיל שני חלקים- החלק הראשון הוא החלק שבו מוצגים הממצאים והטיעונים העיקריים ובחלק השני מובא הסיכום והמסקנות.

הגענו לסוף ממש כמו בפרק הדיון, אם פרק הדיון הוא בסוף אז מה יש בהתחלה? המבוא! נכון מאד, אז למה צריך מבוא ואיך כותבים אותו?

מבוא או דיון לפעמים זה מבלבל, ואם כך אז למה לא לדבר איתנו? השאירו הודעה ונחזור אליכם תוך שעה.

חייגו עכשיו 077-4077496 או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

קטגוריות שירותים

עבודת סמינריון בחשבונאות לדוגמא
acmsnat

ניתוח סטטיסטי סמינריון

הבשורה הטובה היא שכיום ניתן לקבל סיוע משמעותי בכל מה שקשור לניתוח סטטיסטי לסמינריון ולעבודות אקדמיות. עבור מי שמתמחה בביצוע ניתוח סטטיסטי סמינריון כמותני הא עניין של מה בכך ולכן אם מצאתם סטטיסטיקאי טוב ואיכותי הוא בוודאי יוכל לתת לכם מענה על החלק הזה של העבודה. שימו לב שכדי לקבל ניתוח סטטיסטי צריך להיות כתוב היטב עם שאלה שמנוסחת באופן מקצועי, השערות הגיוניות וכמובן שאלונים שנוסחו בהתאם לשאלת המחקר.

קרא עוד »
מחירי עבודות סמינריוניות

הנחיות לכתיבת עבודת סמינריון

כתיבת סמינריון היא בדרך כלל המשוכה האחרונה שיש לעבור רגע לפני סיום הלימודים ולא מעט סטודנטים חוששים מפניה. המאמר הבא מסביר מהן אותן הנחיות לכתיבת סמינריון וכיצד ניתן לעבור את המשוכה

קרא עוד »
עבודת סמינריון בחשבונאות לדוגמא
acmsnat

מהי עבודת מחקר איכותני1

פרדיגמת המחקר האיכותני יוצאת מנקודת הנחה שלא ניתן למדוד תופעות תרבותיות וחברתיות בכלים מדעיים אובייקטיביים ולפיכך החוקר הוא חלק מהמחקר ומעצם פעולת החקירה הוא משפיע ומהווה חלק מתוצאותיו.  כיצד מבצעים

קרא עוד »
סיוע אקדמי בכתיבת עבודות

סמינריון בחינוך

בסופו של דבר ההמתנה תיגמר ותצטרכו להתחיל לעבוד על אחת העבודות הכי יסודיות ומעמיקות שאי פעם עשיתם, ואולי הקשה ביותר שאי פעם תעשו. יכול להיות שתהליך כתיבת עבודת סמינריון בחינוך

קרא עוד »

עבודות סמינריון באמנות

עבודות סמינריון באומנות הן עבודות מחקריות לכל דבר והן מבקשות לחקור תקופה, יצירת אמנות, אמן או תופעה כלשהי שקשורה לתחום תולדות האמנות. מהן עבודות סמינריון באומנות? בדומה לכל כתיבה של

קרא עוד »

עבודת סמינריון בכלכלה

עבודה סמינריונית בכלכלה היא העבודה האחרונה שתצטרכו לכתוב בתואר הראשון. היא העבודה המסכמת והיא תהיה חלק משמעותי מהציון הסופי שלכם ומהקבלה שלכם למקומות עבודה בהמשך. מהו סמינריון בכלכלה? עבודות סמינריון

קרא עוד »

באקדמיה מאסטר נשמח לתת ייעוץ ללא כל התחייבות

חייגו עכשיו 077-4077496
או השאירו פרטים ונחזור בהקדם

שתף :

למה דווקא אנחנו

לא מתפשרים על ההצלחה שלך

אנחנו מבינים כמה חשוב לך להצליח בלימודים. הכותבים המומחים שלנו יודעים להעניק לך את הסיוע והליווי שיעזרו לך להגיש את עבודת הסמינריון שלך ברמה הגבוהה ביותר.

אקדמית זאת השפה שלנו

אנחנו יודעים שיש לך את הידע והרצון להצליח. הכותבים המנוסים שלנו יעזרו לך לערוך את הדברים ולעמוד בהצלחה בכל הדרישות של כתיבה אקדמית נכונה ומדויקת.

חוסכים לך זמן

אנחנו מכירים את הקשיים והאילוצים של חוסר זמן פנוי כדי להתמסר לגמרי ללימודים. הכותבים המקצועיים שלנו יסייעו לך וילוו אותך לאורך כל השלבים בעבודה האקדמית, כדי להבטיח שהעבודה שלך תושלם בהצלחה ותוגש בזמן.

ההצלחה כולה שלך

אנחנו דואגים להצלחה שלך. כל עבודה אצלנו מקורית ב-100% ונכתבת בעזרת המומחים שלנו במיוחד בשבילך בשיתוף פעולה מלא: ממך נדרש להעביר לנו חומרים, להיפגש עם המרצים, לעבור על הדברים, לתת לנו את ההערות, הנתונים והרעיונות.

יש לך 100% ביטחון

אנחנו מחוייבים לביטחון שלך. הכותבים האקדמיים שלנו ילוו וינחו אותך כדי להבטיח שגם אם ישאלו אותך שאלות על העבודה המקורית שלך - יהיו לך תמיד התשובות הטובות ביותר.

תוצאות מוכחות

אנחנו מתגאים בכך ש80 אחוז מהלקוחות שלנו הם לקוחות חוזרים, זהו הסימן הבולט ביותר להצלחת השירות והסיוע שאנחנו מעניקים. אנחנו נעשה את מיטב המאמצים שגם אתם תהיו הלקוחות החוזרים והממליצים שלנו!

לקבלת ייעוץ מקצועי
לקבלת ייעוץ ללא עלות
© כל הזכויות שמורות אקדמיה מאסטר
Scroll to Top
גלילה למעלה

התחייבות שלנו: הסמינריון שלך יהיה ברמה הגבוהה ביותר

97% מעבודות הסמינריון שנכתבות בסיוע ובליווי שלנו מקבלות ציון מעולה

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם

גם לך מגיע להצליח!

השאירו שם וטלפון ונחזור אליכם בהקדם